Principper for skole-hjem-samarbejde på Skrillingeskolen

Formål

Skole-hjem-samarbejdet skal sikre at skole og hjem i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns faglige- og sociale udvikling samt trivsel på skolen.

Vi betragter overordnet samarbejdet mellem hjem og skole som et forpligtende fællesskab. Begge parter skal være aktive, når et samarbejde skal fungere i forhold til målet om elevtrivsel og eleven udvikles så godt som muligt.

Møder

• Normalt 2 skole-hjem-samtaler i løbet af et skoleår (ved behov kan der afviges fra dette)

• Skole-hjem-samtale tager udgangspunkt i meddelelsesbogen.

• Mindst 1 klasse møde – forældremøde i et skoleår.

• Mindst 1 fælles forældremøde for hele skolen arrangeret af skolebestyrelsen.

• Al kommunikation er situationsbestemt, men vil almindeligvis foregå via Aula.

• Dialogen omkring elevens udvikling tager udgangspunkt i læringsmålene i meddelelsesbogen.

• Hvert klasseteam udsender senest fredag en ugeseddel for kommende uge med oplysninger om kommende og afviklede aktiviteter i skoleåbne uger. I forbindelse med skoleårets opstart præsenteres et årshjul over skoleårets aktiviteter.

• Det er vigtigt at forældrene informerer hele teamet omkring vigtige beskeder.