Undervisning hos os

Elever på Skrillingeskolen kan have vanskeligt ved at modtage undervisning i sociale sammenhænge. Derfor er der mellem 5-12 elever i vores klasser.

Til hver klasse er der tilknyttet lærere, pædagoger og medhjælpere.

Der tages udgangspunkt i elevernes styrker og der kompenseres for deres vanskeligheder.

De faglige færdigheder tilrettelægges i forhold til, at alle elever skal udvikle sig fagligt og socialt.

Til at understøtte dette, arbejdes der ud fra læringsmål. Ved at synliggøre læringsmålene kan vi opnå, at eleverne i større udstrækning får medejerskab af hvad de skal lære.

Fagligt tages der afsæt i ”De nye forenklede Fælles Mål” – tilpasset den enkelte elev/unge.

Der vælges undervisningsaktiviteter, der fremmer de opstillede læringsmål.

Læringstegn skal vise, om eleven er godt på vej med at lykkes med sine læringsmål – evaluering skal sikre kontinuitet i undervisningen.

Der arbejdes ligeledes med personlig og social læring på en struktureret og gennemtænkt måde, så eleverne gennem undervisning udvikler sig til kompetente medborgere i fællesskabet.

Undervisningen tilrettelægges i temaer, der indeholder de faglige krav der stilles til de pågældende klassetrin set i relation til elevens potentiale og udviklingstrin.

Al undervisning tilrettelægges så eleven oplever forudsigelighed og struktur i dagligdagen.

Al læring skal foregå i en vekselvirkning mellem teori og praksis. Herved opnår man, at det bliver meningsskabende for eleven, at lære nyt.

Ligeledes arbejdes der med at lave en varieret skoledag, fyldt med bevægelse.