Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Læringsrummet - integreret specialundervisning og differentiering

Indhold:

  • Fundament:

  • Observationer i klassen.

  • Afdækning ved: fagfaglige tests, pas, lus, mv. (info niveau).

  • Afklarende og udviklende samtaler med de voksne, der har med barnet at gøre i hverdagen.

  • Vejledning til forståelse af barnet i vanskeligheder og særlige behov.

  • Relationsdannelse.

Værktøjskasse – kollega til kollega

Klasseledelse, kommunikationsmetoder, strukturer/styringssystemer, typer af læringsrum, indretning af læringsrummet, materialer (tilpasset udviklingsniveau/alder).

Formål:
At elever med særlige behov så vidt som muligt fastholdes på skolen.

Omfang:
Interview – forventningsafklaring – evt. filmes for at fastholde og skabe fælles forståelse.
Observation hos dem eller evt. hos os.
Problemformulering – dialog – sparring.
Evaluering/opfølgning efter ca. et halv år.

Målgruppe:
Personale i børnehaver, skoler, SFO og bofællesskaber.

Tidsforbrug, omfang, lokation og pris:
Aftales under den indledende forventningsaftale. Mulighed for tilpasning til jeres behov

Kontaktperson:
Jesper Boie Eskildsen -
jesper.eskildsen@middelfart.dk